Recomandari in privinta colaborarilor in domeniul ISCIR:
1. Inainte de a demara orice lucrare de montare ,instalare, punere in functiune, exploatare, intretinere,verificare, reparare sau scoatere din uz in vederea conservarii sau casarii solicitati autorizatia de functionare emisa de inspectoratul teritorial ISCIR (in scadenta / termen) in jurisdictia caruia isi desfasoara activitatea si nu numai.
2. Pentru interventii mai complexe ( de exemplu : sudura pe instalatii sub presiune , sudura pe structuri portante ale instalatiilor de ridicat ) solicitati firmei ce urmeaza sa o contractati autorizatiile ISCIR ale sudorilor acesteia , emise nominal pe .numele fiecarui sudor in parte.
ATENTIE !!! Pe autorizatia ISCIR a societatii trebuie fie mentionat faptul ca aceasta este autorizata si pentru SUDURA !!!
3. Inainte de a achizitiona un echipament sub incidenta ISCIR de la orice agent economic care comercializeaza astfel de instalatii , asigurativa ca sunteti in posesia tuturor documentelor necesare autorizarii ISCIR. In caz contrar , din experienta noastra , este posibil ca refacerea / dobandirea documentatiei sa fie extrem de costisitoare. In situatia in care nu cunoasteti exact ce documente trebuie sa solicitati vanzatorului va recomand sa apelati la un operator RSVTI pentru indrumare.
ATENTIE !!! Un agent economic care comercializeaza instalatii sub incidenta ISCIR nu este obligatoriu sa fie autorizat ISCIR , ci doar sa faca dovada ca echipamentele comercializate sunt produse in conformitate cu directivele europene , deci corespund din punct de vedere al sigurantei in exploatare.
4. Evitati pe cat posibil achizitionarea instalatiilor sub incidenta ISCIR SH fara documente de provenienta si mai ales fara a consulta un specialist. Cele mai frecvente probleme cu care m-am confruntat din acest punct de vedere au fost:
a) Echipamente cu uzura morala depasita carora li se impune expertiza tehnica , in situatia in care se doreste autorizarea acestora. De cele mai multe ori aceste expertize sunt atat de costisitoare incat proprietarii renunta la echipament second hand si achizitioneaza unul nou.
b) Echipamente cu uzura fizica avansata achizitionate pe motiv ca au fost foarte ieftine. In marea majoritate a cazurilor mai functioneaza cateva saptamani sau luni dupa care sunt casate.
c) Echipamente fara documentatie tehnica de exploatare / intretinere . Fara aceasta documentatie autorizarea nu este posibila si ca si in primul caz intocmirea acesteia este destul de costisitoare , tarifele variind in functie de complexitatea echipamentului.
d) Echipamente fara documente de provenienta (factura de achizitie , proces verbal de predare primire).